FAQ

Vanliga frågor

Hemstäd, kontorsstäd, lokalvård. Vardagsfrid ger dig sinnesfrid.

Betalning

Hur betalar jag för städningen?

Du kommer löpande att få fakturor från Vardagsfrid med alla uppgifter om betalning, dvs bankgironummer, sista betalningsdag etc. Betalning sker i efterskott, dvs månaden efter.

Boka eller avboka tider

Hur bokar jag en uppstartsstädning?

Det gör du under formuläret Boka uppstartsstädning. Där fyller du i en intresseanmälan och sedan kommer vi kontakta dig för att boka in datum. Du binder inte upp dig på något vidare abonnemang genom att fylla i intresseanmälan.

Hur långt innan måste jag avboka/ändra ett städtillfälle?

  • Avbokning från kundens sida av städningen kan göras fram till 14 dagar innan städtillfället, avbokad städning justeras med timbanken vilket gör att timmarna går att nyttja vid senare tillfälle under innevarande kalenderår
  • Avbokningar med kortare varsel än 14 dagar innan städtillfället, dock senast kl 07:00 samma dag som planerad städning, debiteras utan rutavdrag. I den mån det fungerar för verksamheten kan ombokning ske.
  • Du kan även frysa abonnemanget upp till två månader, t.ex vid semester, och behålla din ordinarie städare. Kontakta din kontakt direkt eller oss på 010-516 43 00.

Om jag vill avboka eller ändra min städning, hur gör jag då?

Skicka ett e-mail till info@vardagsfrid.se och gör det så tidigt som möjligt.

Personalpolicy

Är er personal anställd?

Ja, alla våra medarbetare är anställda hos Vardagsfrid AB. Vi arbetar inte med inhyrd personal.

Är er personal försäkrad?

Ja, vi har försäkring för våra medarbetare under tiden de arbetar.

Gör ni några kontroller av personal innan ni anställer?

Innan vi anställer nya medarbetare gör vi utdrag från Polisens belastningsregister. Vi har också andra rutiner vid anställning för att upplägget till dig som kund ska bli tryggt, t ex att ta referenser och låta medarbetarna skriva under sekretessavtal.

Säkerhet

Är mina saker försäkrade, t ex om städaren välter något som går sönder under städtillfället?

Vardagsfrid har en ansvarsförsäkring, vilket innebär att om Vardagsfrid eller dess personal av oaktsamhet (vårdslöshet) förorsakar sak- eller personskada ersätter Vardagsfrid sådan skada (direkt skada eller direkt förlust).

Hur gör vi med nyckeln?

Det bestämmer du som kund. Du kan välja att låta oss kvittera ut en nyckel, och då följer vi SSF’s rekommendationer för nyckelhantering, du kan välja att låsa upp när vi kommer och låsa när vi går, att låta grannen öppna och låsa eller på något annat sätt som vi kommer överens om.

Vad kan jag själv göra för att undvika skador?

Tala om för oss om du har saker du är extra rädd om, t ex tavlor, en lampa som inte tål rengöringsmedel etc.

Har ni någon försäkring för er personal?

Vi har en ansvarsförsäkring som gäller hela personalen. Vardagsfrid betalar alla skatter och försäkringar för sina anställda.

95 %

Kundnöjdhet

150

Antal anställda

1 000

Antal första jobb i Sverige

 3 000 000 

Antal städade kvm per år

Utmärkelser

Ta ett möte med oss via telefon eller video.

Beställ städhjälp