Vardagsfrids logotyp lanserades 2012 när bolaget startades. Under en lunch kom Mario förbi och startade photoshop. På ca 1 timme bestämdes hela strukturen för det som till mångt och mycket lever kvar i lokalvårdsbolaget Vardagsfrid än idag. Priset för logotypen var 6 st pannkakor som stektes till Mario under tiden.
Den första loggan var ett träd där kunden och människan står i centrum och sträcker sig ut efter Vardagsfrids tjänster som symboliseras i löven på trädet. Till en början fanns enbart veckostädning, men över tid lanserades även Flyttstädning, Storstädning, och Lokalvård till företag.
Den lila färgen balanserades till att ge förtroende utan att anknytas till religösa aktörer. Till slut hittade man ett tomrum inom varumärkeskommunikationen där få aktörer använde färgspektrumet. Detta blev sen den kända Vardagsfridsfärgen.
Typsnittet som används har ett säreget “S” som är utsträckt horisontellt, vilket gör att namnet delas upp i dess funktioner Vardag och Frid.
Angelica Jonsson Landström är en passionerad marknadsförare baserad i Stockholm, Sverige, med rötterna i den vackra staden Umeå. Hon är för närvarande en drivande kraft hos Vardagsfrid AB, där hon kanalisera sina färdigheter och sin kreativitet för att skapa banbrytande marknadsföringsstrategier. Hennes resa som marknadsförare är en resa av hängivenhet och ständig utforskning, och hon strävar alltid efter att föra marknadsföringsvärlden till nya höjder. Följ med Angelica på hennes resa genom marknadsföringens värld, där varje kampanj är ett kapitel och varje initiativ är en möjlighet att skapa intryck och påverkan.