Tydligt kommunicera förväntansnivå
För att få en nöjd kund måste leveransen ligga i nivå med kundens förväntning. Detta uppnår vi genom att prata igenom vad som görs och inte görs i vår standardstädning. Viktiga förväntningar från kund dokumenteras som beställning. Vår definition av städning finns beskriven på hemsidan så man kan se vad som ingår. t.ex mattvätt ingår ej vid standardstädning. Vill man t.ex inte använda dammsugaren själv rekommenderar vi städning varje vecka om man inte vill ha enstaka dammråttor. De flesta kunder drar ett grovt städvarv själva mellan gångerna vi är där och nöjer sig med varannan vecka.
Tydligt beskriven leverans
Standardstädningen är tydligt beskriven i utbildningsboken och varje medarbetare utbildas i den rutinen. Viktiga förväntningar från specifik kund står i arbetsordern som läses vid städningens start. Det är väldigt viktigt att man följer beskrivningen, då den uppfyller kundens förväntan.
Kontrakt
Kontrakt skrivs med överenskommen städrutin, extratjänster, frekvens, tidsåtgång och pris.
För att lösa vissa konflikter måste man komma överens om förväntan, leverans och kanske – teckna ett kontrakt paret sinsemellan. Inför kontraktskrivningen med sin partner förhandlas nivån på vad man är villig att uppoffra (tid, kraft, pengar) till vilken nivå. Är glappet mellan de olika önskemålen och de individuella betalningsviljorna så kanske det bästa är att köpa in tjänsten.
Relaterad artikel: Städning i relationer
Alla problem går dock tyvärr inte att lösa själv vid egen hemstädning och då kan det bli läge att anlita ett proffs. Specialiserade rörmokare har expertis och rätt utrustning för att rensa avloppet på ett säkert och effektivt sätt, vilket kan hjälpa till med att förhindra allvarligare skador och återkommande stopp i framtiden.
Är du intresserad av hemstädning? Klicka på knappen nedanför, fyll i dina uppgifter så tar vi kontakt och berättar hur Vardagsfrid kan hjälpa just dig.