Allt som är oskrivet hos oss styrs av vår värdegrund. Nya värdegrundens framtagande 2017 gjordes med bottom-up principen där workshops med SAMTLIGA medarbetare utfördes i en process att ta fram orden och diskutera dess innebörd.
Då vi pratar ca 30 språk på bolaget diskuterades olika språks värdering av samma ord.
Efter sammanställningen fick alla medarbetare demokratiskt (oavsett roll i bolaget) två röster att lägga på de ord som var viktigast för dem. Omröstningen gjordes transparant med varje grupp och summerades till en helhet. Värderingarna inkluderas nu i all personalledning och administration.
5. Ansvar
Gör man fel får man veta det med feedback, för att felet ska undvikas i framtiden. Rutiner uppdateras och ändringen kommuniceras till alla på bolaget så ingen annan behöver göra misstaget.
6. Respekt
Vi respekterar kundens hem, integritet, önskemål om detaljer osv. Men ännu viktigare – vi letar kunder som respekterar det vi gör, varför vi gör det och vill vara en del av vår resa. Stort tack till er alla.
Vi satsar nu på att skapa de bästa medarbetarvillkoren i branschen för att öka kundnöjdheten & minska personalomsättningen
7. Kvalitet
Det som görs med kvalitet håller många år. Samma sak med tjänster – leverera en bra tjänst så stannar kunden många år. En bra tjänst som man vågar sälja till vänner och grannar gör att det är roligare att bygga affären.
…och tusen andra saker som vi också gör. Vad gör dig framgångsrik på jobbet?