Vardagsfrid städar upp sin logotyp
Städbolagets nya logotyp
Vardagsfrid byter skrud. I juni 2020 byter Vardagsfrid varumärkesplattform och logotyp. En modernisering där arvet hedras och tydliggör vår position.
Förnyelse
Då logotypen var plottrig var det dags för en modernisering efter 8 år. Detaljrikedomen gjorde den svår att använda i litet format som t.ex favicon eller på längre avstånd. Vardagsfrid bestämde sig för att förnya sig, men behålla namn, färg och typssnitt. Trädet hedrades genom att zooma in på ett blad som ny logo.
Logofail
Efter 8 år uppstår ett logofail-ögonblick då den gamla designen av logotypen även kunde misstolkas som en kroppsdel. Mer om det i separat inlägg med reflektioner hur du ska agera i sådan situation.
Ny varumärkesprofil på ny webb
Den nya varumärkesprofilen blev grunden för den nya hemsidan där flera affärsområden slagits ihop. Vardagsfrid levererar nu lokalvård och hemstädning i Västerås, Uppsala, Stockholm & Norrtälje.
95 %
Kundnöjdhet
150
Antal anställda
1 000
Antal första jobb i Sverige
3 000 000
Antal städade kvm per år