Kontorsstädning - ökad trivsel på jobbet

Förbättra ditt bolags prestation med bekymmersfri lokalvård. Kontorsstädning handlar inte bara om att städa och hålla rent, utan även hur man kan göra det så smart och effektivt som möjligt under tid. Med vår balanserade underhållsplan för kontorsstäd hjälper vi med underhållsstädning, golvvård, storstädningen, entrémattor, fönsterputs, desinficering, möbeltvätt av t.ex kontorsstolen, bortforsling av återvinningskärl samt tvätt av gardiner och textilier.

Vi på vardagsfrid har 10 års erfarenhet av kontorsstädning och lokalvård. Som specialister på kontorsstädning och lokalvård tar vi oss an allt, såväl små som stora ytor. I dagsläget har över 150 kompetenta medarbetare så du kan lita på oss när det gäller ett väl utfört städjobb där vi inte lämnar något åt slumpen. En bra arbetsmiljö är A och O för att trivas på arbetsplatsen och välstädade rum och rena ytor tillför just det.

 

Boka kontorsstädning

Lokalvard-kontorsstolar

Kontorsstädning

 

"Arbete utförs som avtalats. Utmärkt Städpersonal."


Hans, Stockholm

Kontorsstädning med Vardagsfrid

Med Vardagsfrids erfarenhet av kontorsstädning utför vi er kontorsstädning bekymmersfritt. Med rätt arbetsmetod, rutin och miljöriktiga städmedel blir städningen effektiv med ett bra slutresultat.

Varje kontor är unikt i belastning, bemanning, storlek och typ av användande. Vardagsfrids erfarenhet av kontorsstädningsuppdrag mellan 100 till 5000 kvadratmeter gör att vi kan säkerställa en kostnadseffektiv kontorsstädning hos er utifrån era behov.

Kundunik utifrån belastning, antal anställda och användning av ytorna. Efter behov erbjuder Vardagsfrid ett antal tjänster inom kontorsstäd och lokalvård. Tjänster som erbjuds är – underhållsstädning, golvvård, storstädningen, entremattor, fönsterputs och desinficering.

Lokalvard-foretagstjanster (1)

När du köper kontorsstädning av Vardagsfrid

  • Auktoriserad Serviceentreprenör med kollektivavtal
  • Svanenmärkt städtjänst
  • Utbildad personal för kontorsstädning
  • Arbetsledning på svenska
  • Hygienteknisk städning som minskar sjukfrånvaro

Boka kontorsstädning

kontorsstadning-med-vardagsfrid-900x601 (1)

Vad ingår i kontorsstädning?

Vårt mål med kontorsstädningen är att erbjuda er en bekymmersfri arbetsplats där ni kan fokusera på sådant som skapar värde för ert företag medan vi ser till att ni har en ren och fin miljö att göra det i. 

Varje kontor är unikt i belastning, bemanning, storlek och typ av användande. Därför är kontorsstädningen möjlig att skräddarsy efter era specifika behov men detta ingår alltid i vår kontorsstädning:

  • Rengöring av samtliga golv
  • Rengöring av samtliga hygienutrymmen
  • Tömning av papperskorgar 
  • Rengöring av kök och tillhörande matsal
  • Avfläckning av samtliga glaspartier
  • En specifik checklista för eran lokal görs på plats innan uppstart med en arbetsledare

Boka kontorsstädning

kontorsstadning-motesrum-lokalvard

Kontorstädning - Priser

Vi är experter på att städa kontor miljövänligt i Stockholm och Uppsala hos både små och stora företag.
Vi anpassar städningen efter era behov och önskemål och alla städspecialister hos oss har kollektivavtal. 

Alla kontor och lokaler ser olika ut och har olika behov, därför gör vi en individuell bedömning på plats för att ge er ett rättvist pris.

Vänligen klicka på knappen nedan och fyll i formuläret för en offert.


Boka kontorsstädning

Skaka-hand-Vardagsfrid

Utöver kontorsstädning

Utöver kontorsstädning erbjuder vi ytterligare kontorstjänster för att skapa bekymmersfri produktiv personal. Både för de som jobbar, men även de som upphandlar avtalet.

  • Rengöring och påfyllning av kaffemaskin
  • Fruktkorgar
  • Dryck
  • Blommor
  • Vaktmästeritjänster
  • Borttransportering av emballage


    Boka kontorsstädning
pexels-nicola-barts-7937505 (1)

Vi är auktoriserad Serviceentreprenör av ALMEGA

Vardagsfrid är stolt över att vara en auktoriserad Serviceentreprenör av ALMEGA. Det innebär att vi årligen granskas för att säkerställa att vi följer kollektivavtalet och uppfyller de höga standarder som krävs. Dessa kontroller inkluderar lönehantering i enlighet med kollektivavtalet, dokumenterat miljöledningssystem, tillstyrkt revisionsberättelse, ID-kort för våra anställda och mycket mer. Alla dessa kriterier finns tydligt specificerade på ALMEGAs hemsida.

Vi tror på att skapa bra förutsättningar för våra medarbetare, där de kan trivas och leverera städning av högsta kvalitet med en stark självkänsla. Detta återspeglas sedan direkt i våra kundleveranser. Vårt huvudfokus ligger på återkommande städuppdrag som ger en bra och trygg arbetsmiljö för våra medarbetare. Genom att minimera administrationen kan vi också erbjuda konkurrenskraftiga priser jämfört med många konkurrenter som har kollektivavtal.

Vi strävar efter att skapa välbalanserade uppdrag, där våra medarbetare känner stolthet över den service de levererar till våra kunder varje dag. Vi tror att en sådan arbetsmiljö främjar kvalitet och professionalism i vårt arbete. Vårt mål är att överträffa förväntningarna och skapa en positiv upplevelse för både medarbetare och kunder.

Genom att vara en auktoriserad Serviceentreprenör av ALMEGA och följa kollektivavtalet kan du vara trygg i att vi sätter höga standarder för vårt arbete och att vi värnar om våra medarbetares välbefinnande.

 

Boka kontorsstädning

almega_asf_logo auktoriserad serviceentreprenör hemstädning

almega_asf_logo auktoriserad serviceentreprenör hemstädning

 

Vi är auktoriserad Serviceentreprenör av ALMEGA 

 

Vardagsfrid är stolt över att vara en auktoriserad Serviceentreprenör av ALMEGA. Det innebär att vi årligen granskas för att säkerställa att vi följer kollektivavtalet och uppfyller de höga standarder som krävs. Dessa kontroller inkluderar lönehantering i enlighet med kollektivavtalet, dokumenterat miljöledningssystem, tillstyrkt revisionsberättelse, ID-kort för våra anställda och mycket mer. Alla dessa kriterier finns tydligt specificerade på ALMEGAs hemsida.

Vi tror på att skapa bra förutsättningar för våra medarbetare, där de kan trivas och leverera städning av högsta kvalitet med en stark självkänsla. Detta återspeglas sedan direkt i våra kundleveranser. Vårt huvudfokus ligger på återkommande städuppdrag som ger en bra och trygg arbetsmiljö för våra medarbetare. Genom att minimera administrationen kan vi också erbjuda konkurrenskraftiga priser jämfört med många konkurrenter som har kollektivavtal.

Vi strävar efter att skapa välbalanserade uppdrag, där våra medarbetare känner stolthet över den service de levererar till våra kunder varje dag. Vi tror att en sådan arbetsmiljö främjar kvalitet och professionalism i vårt arbete. Vårt mål är att överträffa förväntningarna och skapa en positiv upplevelse för både medarbetare och kunder.

Genom att vara en auktoriserad Serviceentreprenör av ALMEGA och följa kollektivavtalet kan du vara trygg i att vi sätter höga standarder för vårt arbete och att vi värnar om våra medarbetares välbefinnande.

 

Boka kontorsstädning

 

Kontorsstädning med klimatpositiv strävan

Vårt kontinuerliga miljöarbete finns med i hela processen, i allt från transportval till papper i skrivaren. Det innebär även att vi alltid använder korrekt dosering av medel och effektiva mikrofiberprodukter av hög kvalitet som minimerar vår och våra kunders miljöpåverkan. Därför är vi Svanenmärkta.

Våra transporter utförs primärt med kollektivtrafik av miljöskäl och vi har som utsläppsmål att bli helt klimatpositiva, där varje kund som väljer kontorsstädning från oss samtidigt väljer en renare planet.

 

Boka kontorsstädning

se-svanenmarkt-rek-a-pos-rgb (1)-1-1

Hur blir jag kund?

computer-tv-svgrepo-com

1. Kontakta oss

Första steget mot kontorsstädning är att du tar kontakt med oss med dina behov. 

person-female-svgrepo-com (1)

2. Behovsanalys

Vi bokar in ett möte där vi kan genomföra en behovsanalys. Detta möte ger oss möjlighet att träffa er personligen, diskutera era specifika behov och önskemål samt inspektera lokalerna som ska städas. Då kan vi förstå era krav och utforma en skräddarsydd städlösning för er.
paper-svgrepo-com

3. Offert och avtal

Efter behovsanalysmötet kommer vi att ta fram en offert som tydligt specificerar de tjänster vi erbjuder och de kostnader som är förknippade med dessa. 

 
home-svgrepo-com

4. Rent kontor

När avtalet är undertecknat och allt är klart, kommer vi att planera en lämplig starttid för städningen. Vi värdesätter öppen kommunikation och feedback. Vi är lyhörda för era önskemål och kommer att göra justeringar när det behövs för att säkerställa att ni får den bästa möjliga lokalvårdstjänsten.

Bli kontaktad

Kontorsstädning i Stockholm

Vi har och gedigen lång erfarenhet av kontorsstädning och utför kontorsstädning i Stockholm på de flesta orter.
kontorsmiljo-kontorsstadning-skrivbord

Kontorsstädning i Uppsala

Är ni i behov av kontorsstädning i Uppsala? Vi har länge hjälpt till med att hålla kontor rena och fina i Uppsala och hjälper gärna er. 
 
Här städar vi Uppsala


Boka kontorsstädning

Kontorsstadning-lokalvardstjanst-kontor

Hur är det att arbeta hos oss?

"När jag jobbat som städspecialist ett tag, fick jag bli Mentor och utbilda nya kollegor. Det är så kul att se människor växa i uppgiften och bli uppskattade av kunder. När jag ville ta mina sista SFI-kurser och SAS-grund så hjälpte Vardagsfrid till med schemaläggningen. Nu studerar jag på heltid men jag saknar mina kunder."


Glenn
Mentor, Vardagsfrid

Stadspecialist-torka-spegel

Vanliga frågor

Frekvensen på kontorsstädning beror på flera faktorer, vilken verksamhet som bedrivs i lokalen, storleken, antalet anställda m.m.

Riktlinjen är däremot minst en gång i veckan för att bibehålla god hygien.

Vårt timpris för kontorsstädning beror på flera faktorer som storlek på lokalen, typ av städning som behövs, arbetsbelastning och krav på effektivitet. Vi är medvetna om betydelsen av att arbeta effektivt och att städningen ska anpassas till era specifika behov och beteenden på kontoret.

För att ge er en mer exakt prisuppgift och för att kunna ta hänsyn till era specifika krav och förväntningar, rekommenderar vi att ni kontaktar oss direkt. Vi kan då genomföra en behovsanalys och ge er en prisuppgift som är skräddarsydd för er kontorsmiljö och önskemål.

Ja, vi har kollektivavtal för våra anställda. Vi värdesätter rättvisa arbetsvillkor och ser till att våra städare får förmåner och trygghet enligt kollektivavtalet.

Ja, ni kommer att tilldelas en ordinarie städspecialist. I händelse av att er ordinarie städspecialist inte är tillgänglig, kommer vi att skicka en annan ordinarie städare från vårt kontorsstädningsteam. På så sätt kan du fortsätta att få kontinuitet och kvalitet i städningen även vid eventuell frånvaro.

Vi ser till att all vår personal genomgår samma utbildning för att garantera en enhetlig standard i vårt arbete. Er städbeskrivning är en viktig del av vår information och vägledning för alla våra städspecialister. Det gör att städspecialisterna kan utföra kontorsstädning hos er på ett professionellt sätt och ta hänsyn till era specifika behov. Oavsett vilken av våra städspecialister som utför arbetet kan ni vara trygga med att vi kommer att leverera en kvalitativ kontorsstädning för er.

Ja, utöver regelbunden kontorsstädning erbjuder vi även tjänster som storstädning, fönsterputsning, möbeltvätt, golvvård, mattvätt och golvpolering. Vi har kompetensen och utrustningen för att utföra dessa specifika städtjänster och kan anpassa dem efter era behov och önskemål. Oavsett om ni behöver en noggrann storstädning, en professionell fönsterputsning eller specialbehandling av era möbler och golv, så kan ni lita på oss för att leverera högkvalitativa resultat. Kontakta oss för att diskutera era specifika städbehov och vi hjälper er gärna att skapa en skräddarsydd lösning för er.

Ja, städmaterial ingår i vår service och vi använder endast miljömärkta produkter. Det innebär att du inte behöver oroa dig för att tillhandahålla städmaterial, vi tar hand om det åt dig. 

Förbrukningsmaterial kan beställas via oss. Kostnaden för dessa material debiteras till kunden. Vi strävar efter att göra processen smidig för dig genom att tillhandahålla de nödvändiga förbrukningsmaterialen när de behövs.

Ja, vi strävar efter att vara flexibla när det gäller tidpunkten för kontorsstädning och vi erbjuder städning även under kvällar och helger. Vårt mål är att anpassa oss efter era behov och minimera störningar för er arbetsmiljö. Vi förstår vikten av att utföra kontorsstädningen på tidpunkter som inte påverkar era arbetsdagar eller verksamheten negativt.

Ja, vi kan utföra källsortering som en del av vår städtjänst. Vi förstår vikten av att ta ansvar för miljön och främja hållbarhet. Därför är vi engagerade i att källsortera och bidra till återvinning och korrekt avfallshantering.

Ja, vi kan ta hand om pantburkar och pantflaskor som en del av vår städtjänst. Om ni har pantartiklar som ni vill återlämna eller sortera, kan ni meddela oss om detta så att vi kan samla in dem och hantera dem på rätt sätt.

95%

Kundnöjdhet

150

Medarbetare

1 000

Antal första jobb i Sverige

3 000 000

Antal städade kvm per år

Utmärkelser

di-gasell-mastargasell-logo
recommended_5_years (1)-1 (1) (1)-1
recommended-2023-1-1
recommended-2022-1
reco-2021-hemstadning (kopia)
reco-2020-hemstadning (1)-1
reco-2019-hemstadning-1
almega-asf-logo-auktoriserad-serviceentreprenor
kommunal